کوچه ی شعر حمیدرضا گرجی

شعر

به نام پاک یزدان جهان دار ... مرو را هر ستایش بس سزاوار
خداوند مه و خورشید و آتش ... نموده هر چه را بر سجده وادار
ز خردی و بزرگی تا دم مرگ .. همو باشد وجودم را نگه دار
به کردارم همه اندیشه کردم ..... .که بد نایم به آن پندار دادار
تو هم یا رب کمی از ما گذر کن ... نگه بردار از این پرونده ی تار
به محشر چون زمان نوبتم شد....... حمید گرجی از پرونده بردار
چنان کو من نبودم در جهانت ...... شتر گر دیده ای نادیده پندار

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

باغ گردو ۲

            بگفتم من ز آن یک باغ گردو       که دعوت می نمود حامد به اردو
گذشت از آن زمان چندین و چند سال        دقیق تر گویمت پانزده و اند سال
در این مابین آن سال تا به الآن                 بی افتاد اتفاقات فراوان
ببستند درب آن افزار ماشین                    فروختند هرچه افزار هرچه ماشین
به جای آن همه دستگاه و افزار                شده آن هر دو سالن همچو انبار
تمام کارگران و کارکنانش                        برفتند جای دیگر از کنارش
مهندس نادری کارخانه دار شد                به همت ، پول و جرات مایه دار شد
حسین شهناز و حامد در کنارش              شدند مسئول فنی های کارش
بسی هم همچو من از روی این بام          پریدیم مختصر بر روی آن بام
کنون بعد از گذشت این همه سال          که از ما کنده شد این سان پر و بال
شدم دعوت مجدد توی یک باغ            و دعوت بود باز از حامد چاق
ولی اینبار باغش اصل ، اصل است       بزرگ و خوشگل و بر آب وصل است
یکی استخر زیبا وسط باغ                  آلاچیق خفن با چایی داغ
من و حامد و مهدی موحد                  شدیم هر سه به سان یار واحد
حمید گرجی و افسانه گویم                سخن را از سری مستانه گویم
زیاران و رفیقان شفیقم                      بگفتم اندکی باقی بگویم

  • ۹۸/۰۲/۰۵
  • حمیدرضا گرجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی